söndag, oktober 21, 2007

Före rensning






Tillväxten har tagit ordentlig fart och algerna är av minimum. Det behövs endast skrapas lite gröna prickalger på rutan då och då. Stellatan hade lite nitratbrist för några veckor sedan men nu ser de bättre ut. Jag har kört ett tag med Easycarbo 10 ml/dag och tycker att det har hjälpt till. Det är dock svårt att veta hur mycket nytta det har gjort eftersom jag har gjort många åtgärder för ett tag sen. Bla nya lampor, kraftigare cirkulation, kört igång uv-filter, mindre gödning mm.



Skotten med Echinodorus "red flame" (tror jag det är) har vuxit sig till 4 fina plantor och moderplantan skjuter nu ett skott till. Är det någon som vill ha en planta av denna säljer jag för 40 kr/st inkl. frakt eller byter mot annan växt. Maila mig vid intresse.




Layouten i karet tycker jag är hyfsad på högersidan och i mitten med nålgräset. Hygrophilan i mitten bak skall flyttas. Vänstersidan är jag inte nöjd med, får se vad jag kan göra vid vattenbyte och rensning nästa gång.



Dosering nu är:


10 tsk Kno3

40 ml Micro+ (koncentrat)

2 msk K2SO4

2 krm KH2PO4

100 ml Easycarbo


Detta doseras i min autogödare varje dag, satsen räcker 10 dagar.







3 Comments:

Blogger Wickberg said...

Riktigt snyggt akvarium! Gillar din blogg, är det ok om jag länkar till den?

Wickberg

tisdag, november 27, 2007 10:26:00 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för det, önskar att jag hade energi att uppdatera bloggen lite oftare bara.
Självklart får du länka till min blogg.

/Johan

torsdag, december 06, 2007 9:39:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vad synd att denna blogg uppdateras så sällan...

torsdag, januari 03, 2008 11:07:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home